Snížení zátěže



Vhodné pro snížení a předcházení bolesti:

  • zápěstí
  • lokte
  • ramene
  • zad

Naše tělo se skládá převážně ze dvou typů svalů podílejících se na výkonu při hraní. První typ svalů je vytvořen pro statickou zátěž, drží naše tělo vzpřímeně. Je v oblasti hrudi, zad, pánve, krku, atd. Jeho statická tenze je denní a dlouhodobá. Druhý typ svalů je vytvořen pro dynamický pohyb a nebo krátkodobou statickou zátěž, po které následuje uvolnění (relaxace). Nalézá se v horních a v dolních končetinách. Bez poskytnutí zmíněné relaxace pro tento typ svalu dochází k jeho únavě, bolesti a poranění.

Např. při úchopu rohu, který váží přibližně 2,5 až 4 kg, musí hráč před sebou držet nejen samotnou hmotnost rohu, ale i hmotnost horních končetin. Z hlediska biomechaniky na hráče působí kontinuálně torzním momentem v podobě hmotnosti břemene a hmotnosti horních končetin. Tento moment je úměrně kompenzován statickou silou svalových skupin zápěstí, lokte, ramene, zad.

Čím vzdáleněji je lokalizováno břemeno od těžiště těla, tím vyšší je tenze svalových skupin. Je-li svalová tenze dlouhodobá, a je-li pohybový aparát pro sebe v nepřirozené poloze, dochází k
 několika výsledným jevům. Např. je to palčivá bolest svalů, úžinové syndromy a bolest zad.

Použití ergonomické podpěry dává hráči možnost snížit fyzické nároky na držení nástroje. Sníží zásadně tenzi svalových skupin a zvýší uvolnění těla. Zapříčiňuje to, že nástroj se buď opírá o tělo, nebo o sedadlo, tím zlehčuje samotné hraní a dává větší prostor pro přirozenou zátěž organismu.